zondag 13 januari 2013

Is niet tegengevallen!

Nou dit vond ik wel een hele spannende week. Zouden mijn ontstoken zenuwen zich nog melden? Hoe zouden de slijmvliezen in mijn mond zich gaan gedragen? En hoe zou ik me in het geheel gaan voelen, nu de 2e keer geweest was? Een collega van Hans had de 2e keer van de kuur niets gemerkt, dus stiekum ging ik hopen dat dat bij mij misschien ook wel het geval zou zijn......... Niks mis met positief ergens in staan toch?
En jawel, tot nog toe is het helemaal meegevallen! Ik ben heel erg moe, maar dat vind ik niet zo erg. Daar ga ik gewoon in mee. Ik kijk hoe ik mijn dag invul (lekker lang in bed liggen b.v.) en doe niet teveel op één dag. Ik ben een kei in plannen aan het worden ondertussen. Daarnaast zoek ik ook mijn afleiding in dingen die ik leuk vind. Ik ben gewoon naar de verdieping van de Tarot-cursus geweest omdat ik dat heel erg leuk vind, en daardoor niet alleen maar met mezelf bezig ben. Ik kan natuurlijk in een hoekje van de bank gaan zitten omdat ik zo moe ben, maar daar wordt die vermoeidheid echt niet beter van! Ik ben heerlijk uit gaan eten met Ineke en ben bezig geweest met mijn studie voor Bach Bloesems. Op die momenten ben je met dingen bezig die je interesseren en ze leiden je af van wat je lichamelijk voelt. Voor mij werkt dat prima. Uiteraard zal dit, als ik nog meer kuren heb gehad, wel anders worden, maar nu geniet ik helemaal van dat wat ik op dit moment nog kan.
Wat ik op dit moment hooguit een beetje eng vind is dat ik nu voel dat ik verkouden aan het worden ben. En dat begint dus net in de week dat mijn aantal witte bloedlichaampjes dalen, waardoor je weerstand tot een nulpunt daalt. Dat is niet heel erg handig en daar word je ook voor gewaarschuwd op het ziekenhuis. Ik zal het maar goed in de gaten houden.
Daarnaast gebeuren er hele andere leuke dingen. Doordat ik zoveel rust neem en krijg, merk ik dat ik over een heleboel dingen aan het nadenken en voelen ben. En ik merk dat er inzichten bij, van en over mij vallen als kwartjes uit een jackpot! Het rinkelt af en toe aan één stuk door. Dat is wel een superbijwerking van de chemo! Die vertellen ze er in het ziekenhuis niet bij.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten