maandag 10 december 2012

De 1e gehad, nog 5 te gaan!

Vanmorgen de 1e chemo gehad en het is me vooralsnog helemaal niet tegengevallen. Gisteren moest ik al beginnen met medicatie en die bezorgden mij meteen een heel vervelend gevoel. Ik werd duizelig en voelde me helemaal niet lekker. Desondanks heb ik toch nog allerlei lekkere dingen naar binnen gewerkt. Nu proefde ik het tenminste nog! En in de loop van de avond kwamen toch de zenuwen. Ik kwam erachter dat er achter die stoere woorden die ik af en toe gebruik, ook een heel klein meisje zit wat op dit moment het liefste met een dekentje over haar hoofd in een hoekje wilde gaan zitten. Eigenlijk het liefst verdwijnen. Maar helaas, zo werkt dat niet.....
Dus vanmorgen op tijd uit bed en naar het ziekenhuis. Daar werd de chemo aangesloten en vanwege de bijwerkingen werd ik goed in de gaten gehouden. Maar..... ik had nergens last van. Ik heb tijdens de chemo lekker met mijn (vorige week aangeschafte) tablet zitten spelen en de tijd was voorbij voor ik er erg in had. Er zit ook een camera op dat tablet, dus ik heb geprobeerd een foto van mezelf te maken. En het is nog gelukt ook! Hij staat hieronder.
Ik voelde me zelfs zo goed dat we ook nog even ergens lekker zijn gaan lunchen. Heerlijk!
De bijwerkingen van deze kuur ontstaan pas na 2 of 3 dagen, dus we wachten maar af. Nu lekker thuis en als het zometeen droog is ga ik nog lekker een rondje met onze Gabber wandelen. Even goed die stofwisseling op gang brengen!

Tot het volgende bericht!

2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan meis, de eerste zit er gelukkig op... Sorry dat ik geen berichtje voor succes te wensen heb achtergelaten, maar ik heb zeker aan je gedacht!
    Fijn dat je tablet zo goede afleiding geweest is vandaag!

    Wens je al het goede!

    Lieve groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai die Liesbeth - nog een praktische tip - vergeten te melden.....van mijn 1e chemoluur kon ik ook last krijgen van slijmvliezen. Kreeg ik dus ook meteen - ik had het idee dat mijn tanden in mijn kaken rammelden en poetsen deed echt pijn, maar..... ik kreeg ook last van mijn andere slijmvliezen (kruis:-). Bij de 2e kuur vroegen ze in het ziekenhuis of ik nog last had gehad van mijn mond.... ja dus! Toen kreeg ik tijdens het toedienen van de kuur waterijsjes en ijswater te drinken - dat hielp erg goed. Maar ja.... alleen voor mijn mond. De andere kuren ben ik dus met een koelbox naar het ziekenhuis gegaan met allerlei ijszakken (hotcoldpacks, nat gemaakte en bevroren maandverband etc) en een extra handdoek zodat ik tijdens de chemo ook op een ijszak kon zitten !!! Dat hielp gelukkig goed en dat scheelt een boel ellende. Ik was de 1e die dat ooit had gedaan. Het rare is dus ook dat ze wel vragen of je last hebt van je mond..... maar naar andere slijmvliesproblemen wordt niet gevraagd.
    Hoop dat je de tip niet in de praktijk hoeft te brengen natuurlijk - maar mocht het nodig zijn: koelbox inpakken en lekker op ijs gaan zitten !!
    Liefs Wendie

    BeantwoordenVerwijderen