woensdag 19 december 2012

Kapotte mond

De meest vervelende bijwerking is afgelopen maandag ontstaan. Ik kreeg heel veel pijn in mijn mond, waardoor ik niet goed kon eten of drinken. Maar in vergelijking met de dagen daarna viel het maandag nogal mee. Toen kon ik nog zuurkoolstamp eten. Goed fijngeprakt, zodat ik het alleen maar door hoefde te slikken. Maar helaas is dat inmiddels ook voorbij. Er zijn 2 wondjes in mijn mond ontstaan, één aan de binnenkant van mijn lip en één aan de zijkant van mijn tong. Alles wat er langs komt doet pijn. Gisteren kon ik nog thee en koffie drinken, weliswaar met een rietje, maar vandaag kan ik alleen nog maar water drinken. Eten is al helemaal hopeloos. Gisteren een half uur gedaan over een kop soep. Het doet enorm pijn en mijn lip is hartstikke dik. Zelfs lachen en praten is heel vervelend. Dus heb ik maar even het ziekenhuis gebeld. Je krijgt aan het begin een rood papier mee waarop staat wanneer je mag bellen. Kapotte slijmvliezen in je mond hoorde daar ook bij. Omdat het nagenoeg niet meer te houden is, heb ik toch maar gebeld. En wat krijg je te horen? Afwachten! Hoort erbij en veel koud water drinken. Als het vrijdag niet over is, mag ik nog eens bellen. Ik werd er een beetje vervelend van moet ik zeggen. Waarom zetten ze het op het rode papier als ze er toch niets aan doen? Ga ik bij de eerstvolgende controle toch maar even een opmerking over maken..... Het enige voordeel als je niet kunt eten is dat je afvalt. In twee dagen tijd, twee kilo. Dat is toch de moeite waard..... Vanavond ga ik nog maar eens proberen of ik nog wat soep erin krijg. Ik zal toch wat moeten eten!

Maar die kapotte mond staat me niet in de weg om toch nog leuke dingen te doen. Afgelopen maandag heb ik samen met Laury mutsjes gekocht, voor als mijn haar gaat uitvallen. Ze waren zo leuk dat ik er vijf heb meegenomen. Kan ik lekker veel afwisselen. Als het zover is, dan plaats ik wel een foto.
Gisteren heb ik met ons mam lekker geshopt. Mijn conditie is nog zodanig dat dat gewoon kan. Mezelf toch maar weer verwend met van alles en nog wat.....Ik moet mezelf kietelen, toch??

2 opmerkingen:

  1. Wat een vervelende bijwerking als zelfs lachen en praten lastig is. Ben wel erg benieuwd naar de mutsjes ;-). Veel sterkte verder, bijzonder om je weg naar herstel op deze manier te kunnen volgen ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O - wat naar !!! Volgende keer vragen of je tijdens het infuus ijswater mag drinken/ijs krijgt.... als dat tenminste bij jouw kuur ook werkt. En op een ijszak zitten eventueel.
    Sterkte - en niet te veel afvallen hè? Je hebt er nog 5 te gaan tenslotte dus je moet nog even.
    Als je 10 % van je gewicht kwijtraakt, moet je wel aan de bel trekken hoor - dan heb je misschien speciale drinkvoeding nodig.
    Liefs Wendie

    BeantwoordenVerwijderen